推薦 国内留学  国際声楽マスタークラス2025 春 in 東京

 
 
講師  カプチーネ  キアウダーニ教授  ~本物のベルカントテクニックを身につける~

開催日時  2025年4月19日(土)~24日(木) (10:00 - 19:00)

会場  スタジオノア田園調布ピアノサロン、サロンヴェーラ池袋・要町

修了演奏会  2025年4月24日(木) マリーコンツェルト  東京都板橋区( ゲネプロ15:00-17:00, 18:30開演 ~20:30 終演予定)

資格  国籍・年齢不問、声楽専門教育を受けた者 

動画オーディションにて12名選抜

オーディション期限  2024年10月25日(金)~11月25日(月)迄

オーディション料金 15,000円 (YouTube限定動画10分以内  歌曲及びオペラアリア 1曲づつ歌うこと) PayPal決済 ← クリック または弊社法人バンクへ振り込みすること

申し込みフォーム  ← クリック

結果発表  2024年11月30日(土)

受講料金  150,000円(カプチーネ教授 45分計3回レッスン(通訳料込み)修了演奏会参加費、チケット5枚贈呈、修了証書授与、事務手数料)*ピアニストは原則的に受講生が用意すること。但し遠方の受講生は、弊社へ伴奏者を依頼することができる。伴奏費用合計18,000円(マスタークラス伴奏代金、及び本番代金)

特典「バーゼル国際歌曲コンクール2025」へエントリーする者は、第一次予選を免除する。

ご応募をお待ちしております。

バーゼル国際音楽オンラインコンクール   一般社団法人Supraleitung Methode Japan  スイス式発声法研究会スイス本部・日本支部 

 

Recommendation

International Vocal Masterclass 2025 Spring in Tokyo 

Instructor: Prof.Capucine Chiaudani

~ Master the authentic Bel Canto Technique ~

 

Date and time: Saturday, April 19th to Thursday, April 24th, 2025 (10:00 - 19:00)

Venue: Studio NOAH Denenchofu Piano Salon, Salon Vera Ikebukuro Kanamecho

Graduation concert venue: Thursday, April 24th, 2025 Mary Concert, Itabashi-ku, Tokyo

(Dress rehearsal 15:00-17:00, performance start at 18:30 and end at 20:30)

 

Qualifications: All nationalities and ages, those who have received specialized vocal training, 12 people will be selected through video auditions

Audition deadline: October 25th,2024 to November 25th, 2024

Application form   ← click

Audition fee: 15,000JPY (YouTube exclusive video of 10 minutes or less, one song and one opera aria)  Payment by PayPal  ← click

Results: November 30, 2024 

 

Masterclass fee: 150,000JPY (3 Lessons of 45 minutes each with Prof. Capucine Chiaudani, participation fee for the final concert,  piano accompaniment fee(only foreigner), certificate of completion, administrative fee)

Payment method: Only PayPal

Benefits  Those who enter “the Basel International Lieder/Song Vocal Competition 2025’’ will be exempt from the first preliminary round.

We look forward to your apply!!

Secretariat of Basel International Online Music Competition, General Incorporated Association Supraleitung Methode Japan 

 

 

ヴェッセリーナ カサロヴァ マスタークラス 2024 in Tokyo

 
選抜オーディション   第一次募集  結果発表 2024年4月26日
授業料全額免除対象者   
 
初山 果菜恵    メゾソプラノ  (東京藝術大学・大学院)
寳条 あき     メゾソプラノ  (国立音楽大学・大学院)
遠藤 紗千    ソプラノ  (東京藝術大学、東京音楽大学大学院)
  
 
第二次募集  結果発表   2024年6月7日
 
齋藤 琴美  メゾソプラノ   (国立音楽大学)
髙木 佳央理   ソプラノ   (東京藝術大学・大学院)
森本友里  メゾソプラノ  (岡山大学 教育学部)
川﨑やよい  メゾソプラノ  (東京藝術大学)
 
厳正なる審査の結果、4名が選抜されました。誠におめでとうございます。
 
 
最終募集  結果発表  2024年6月22日
 
 中村 英里奈  ソプラノ (東京音楽大学・大学院)
 石井 揚子  ソプラノ  (藤原歌劇団準団員、日本オペラ協会準会員)
 Qinhan Shi (China)  メゾソプラノ (上海音楽学院) 
 Chuhan Zhang (China)  ソプラノ    (シンガポール国立大学)
 TRAN Le Gia Linh (Vietnamese) メゾソプラノ  (ベトナム国立音楽アカデミー)
 
最終募集、沢山のご応募、誠にありがとうございました。
厳正なる審査の結果、5名が選抜されました。誠におめでとうございます。
 

重要 講師変更のお知らせ

予定しておりました、ヴェッセリーナ・カサロヴァ先生のマスタークラスですが、大変残念ながら、事情により9月に来日頂くことが出来なくなってしまいました。後任講師として、第4回バーゼル国際声楽コンクールの審査を務められた Capucine Chiaudani先生をお呼びすることになりましたので、お知らせいたします。

カサロヴァ先生のマスタークラスを楽しみにされていた皆様には誠に申し訳ございませんが、ご了承の程何卒よろしくお願い申し上げます。 

Important Notice of change of instructor

Unfortunately, due to circumstances, KS. Vesselina Kasarova will not be able to come to Japan in September to hold her planned master class. We would like to inform you that we have decided to invite Prof. Capucine Chiaudani, who was a judge at the 4th Basel International Vocal Competition, as the successor instructor.

We sincerely apologize to everyone who was looking forward to KS. Vesselina Kasarova's master class, and we appreciate your understanding.

 

September 3rd, 2024

Basel International Online Music Competition

 

後任講師  New instructor

Capucine Chiaudani  カプチーネ キアウダーニ教授 

イタリアジェノバ出身、ドラマティック·ソプラノ歌手

カプチーネ·キアウダーニは、ヴェネツィアのベネデット·マルチェッロ音楽院とボローニャのG.B.マルティーニ音楽院にて歌唱を学び、その後スイスチューリッヒのオペラスタジオにてソプラノ歌手ガブリエラ·トゥッチと指揮者マエストロ·パオロ·ヴァグリエリに師事し、研鑽を受けた。

エリザベス·シュワルツコップ、ダルトン·ボールドウィン、ジュジー·デヴィヌ、マエストロ·レオーネ·マジェーラのマスタークラスに参加。

チューリッヒのカライドス大学の声楽科教授であるカプチーネは、これまでベルンのHKB芸術大学、ビールのスイス   オペラスタジオ、アムステルダムのオペラスタジオネザーランド、ワイマールのリリックオペラスタジオ、ベルリンオペラアカデミー、エルバ(イタリア)のヨーロッパ音楽アカデミー、ニューヨークのカメラータバルディ声楽アカデミー、バルセロナのリセウ音楽院、ワシントンの芸術学院、MOSF地中海オペラスタジオフェスティバルにて、客員教授として、各国のマスタークラスへ招聘された。

世界的に有名なオペラハウスやフェスティバルにて、ソプラノとメゾソプラノのメディア、トスカ、フェドラ、デズデモーナ、レオノーラ(運命の力)、ミミ、フィオルディリージとデスピナ(コジファン·トゥッテ)、ドンナ·エルヴィラ、アリス·フォード、ネッダ、フローラ(椿姫)、ガートルード(ヘンゼルとグレーテル)、ベルタ(セビリアの理髪師)、ローラ(ルイザ·ミラー)、ブエノスアイレスのマリア(ピアソラ)などの主要な役を演じたOehms Classics   レーベルのヨハン·シモン·マイヤーのオペラ「フェドラ」の世界初録音で主役を歌った。

長年の舞台経験とノウハウを活かし、イタリアベルカントのテクニックを世界中に広めるため、世界にて精力的に活動している。第4回バーゼル国際声楽コンクール  審査員

 

Capucine Chiaudani is an Italian Dramatic Soprano 

Voice Professor at Kalaidos University Zuerich

She performed main dramatic Soprano roles in Italy, Germany, France, Switzerland, Spain, Czech Republic, Turkey, Holland, Belgium   as: Tosca, Boheme, Forza del destino, Medea, Otello, Fedra, Falstaff, Don Giovanni, Cosi’ fan tutte, etc..

 

Collaborations as Guest Professor:

Liceu Conservatory Barcelona

Frankfurt University of the Arts

University of the Arts Bern

Swiss Opernstudio Biel

Lyric Opera Studio Weimar

Opernakademie Henfenfeld

Camerata Bardi Vocal Academy New York

Mosf Mediterranean Opera Studio

M Institute for the Arts Washington

Accademia Europea di Musica Erba (Italy)

First world-recording of the Opera Fedra of J.Simon Mayr for Oehms Classics

Belgrade National Opera House

 
 
 
 

カプチーネ キアウダーニ教授 マスタークラス2024  in 東京

受講生の感想

授業料全額免除対象者   
遠藤 紗千    ソプラノ  (東京藝術大学、東京音楽大学大学院)
 
この度はマスタークラスを受講させていただき、ありがとうございました。
イタリア留学から帰国して5年近く経ちました。このマスタークラスの期間中、毎日Chiaudani先生のイタリアの響きを間近で体感し、自分の耳がいつの間にか日本の響きに慣れてしまっていたことに気づきました。Capucine先生の声をお聞きしているだけでも、価値のある6日間でした。
Chiaudani先生は、いかに柔軟に、そして自然に体を使うか、色んな動きを使いながら、受講生一人一人に教えてくださいました。私の疑問にも、どうしたら解決するのか、一つではなく、何通りもの方法を提案してくださいました。
日本でオペラ歌手として本物の勉強をすることはとても難しいことだと思います。このような貴重な機会をいただけたことに感謝し、きちんと消化できるよう、今後も一日一日、積み重ねていきます。
 
Thank you for taking the master class. It's been almost five years since I returned from studying abroad in Italy. During this master class, I listened the Italian sound of Professor Chiaudani  right in front of us every day, then I realized that my ears had become accustomed to the Japanese sound before I knew it. Just listening to her voice made the six days worthwhile. And she taught each student how to use their body flexibly and naturally, using various movements. Also, She suggested several ways to solve my questions, not just one. I think it's very difficult to study authentically as an opera singer in Japan. I'm grateful for this valuable opportunity, and I'll continue to work on it day by day so that I can digest it properly.
 
 
 
授業料全額免除対象者   
初山 果菜恵    メゾソプラノ  (東京藝術大学・大学院)
 
この度は、Capucine Chiaudani教授のマスタークラスを受講できましたことを大変光栄に思います。受講生は日本だけでなく中国やベトナムからもいらしており、本当に国際的な場で学べた1週間だと感じております。
マスタークラスを通して一番に感じたことは、語学の大切さです。通訳してくださる方はいらっしゃるものの、やはりCapucine Chiaudani教授が仰っている言葉を直に浴びたいと強く思いました。英語でもドイツ語でもイタリア語でも、何か一つは外国語を習得することが重要で、そしてそれを歌に活かすことが大切なのだと、実際にレッスンを受けてみて実感しました。
そして身体の使い方です。特に私は、外国語の曲を歌う際に使うべき顔の筋肉を今まで全然使えていなかったのだと、レッスンで指摘されて分かりました。教授の発音と自分を比べてみるとびっくりするほど違うのです。やはり普段から話しているのといないのではこんなに違うのかと、語学の大切さを身に染みて実感した瞬間でした。
Capucine Chiaudani教授は、実演を混じえながら、受講生が出来るまで熱心に何度も教えてくださったのが非常に印象的でした。教授の声やパワーに圧倒されながらも、何とか食らいついていこうと皆が必死でした。一流の指導を受けることができ、レッスンを受ける前と後でまるで別人のように変わった受講生を見て、驚きと感動で胸が熱くなったのを思い出します。
最後になりますが、今回のマスタークラスで学んだことを、これからの音楽人生に活かして参る所存です。大変貴重な機会をいただき、ありがとうございました。

I am very honored to be able to take the master class of Professor Capucine Chiaudani this time. The students came not only from Japan but also from China and Vietnam, and I feel that it was a week when I really learned in an international field.

What I felt the most through the master class was the importance of language learning. Although there are people who interpret, I still strongly want to be exposed to the words of Professor Capucine Chiaudani. When I actually took the lesson, I realized that it is important to learn a foreign language, whether it is English, German, or Italian, and it is important to use it in songs.

And how to use the body. In particular, I realized that I had not been able to use the facial muscles that should be used when singing foreign language songs until now, and I realized in the lesson. When I compare the professor's pronunciation with myself, it's surprisingly different. After all, it was the moment when I realized the importance of language that there was such a difference between what I usually talk to and if I didn't.

It was very impressive that Professor Capucine Chiaudani taught enthusiastically many times until the students were able to do it, mixed with demonstrations. Although overwhelmed by the professor's voice and power, everyone desperately tried to keep up somehow. I was able to receive first-class instruction, and before and after taking lessons, I remember seeing students who had changed like different people, and my heart warmed up with surprise and emotion.

Last but not least, I intend to apply what I learned in this master class to my future music life. Thank you for giving me a very valuable opportunity.
 
TRAN Le Gia Linh (Vietnamese) メゾソプラノ  (ベトナム国立音楽アカデミー)
 
このメールは、私のフィードバックと最大の感謝の気持ちを伝えるために書きました。

私はベトナムのハノイから参加したリン・トランです。マスタークラスには多くの不安とプレッシャーがありましたが、ディレクター兼メゾソプラノの河村典子氏の温かい歓迎とサポート、そしてカプチーネ・キアウダニ教授の心のこもった指導のおかげで、私はとても歓迎され、安心し、常に学ぶ意欲を感じることができました。

私は多くのことを学び、短期間で上達することができました。カプチーネ教授は問題点を指摘し、非常に詳細な説明と実演ですぐにテクニックを修正するのを手伝ってくれました。彼女は常に参加者が最高のパフォーマンスを発揮できるよう、細部にまでこだわっています。また、彼女は参加者全員に対してとても親切で協力的です。

私は他の参加者のクラスを見るのも本当に楽しかったです。彼らは皆、とても才能があり、情熱にあふれています。私は全員から多くを学び、マスタークラスを通してとても刺激を受けました。全員の歌声には本当に驚かされました。

最終コンサートも、素晴らしいスタッフチームのサポートにより、非常にプロフェッショナルに企画されました。

東京も素晴らしく美しい街です。このマスタークラスに参加できたことをとても嬉しく思います。

よろしくお願いいたします。

Linh Trần

To: Basel International Online Music Competition

I would like to write this email to give my feedback and show my greatest gratitude.

I am Linh Trần, a participant from Hanoi, Vietnam. I had many worries and pressure for the masterclass but thanks to the warm welcome and support from the Director and mezzo-soprano Noriko Kawamura; and the wholehearted teaching of Professor Capucine Chiaudani - I felt very welcomed, safe and always eager to learn.

I learned so much and was able to improve in a short amount of time. Professor Capucine pointed out the problems and instantly with very detailed explanations and demonstrations helped me to correct the techniques. She is always very particular with the smallest details to help the participants be the best they can be. She is also so kind and supportive to all the participants.

I also really enjoyed watching the class of other participants. They are all so talanted with so much passion. I learned a lot from everyone and felt very inspired throughout the masterclass. I am truly amazed by everyone’s singing.

The final concert was also organised very professionally with support of a very great staff team.

Tokyo is also such an amazing and beautiful city. I feel to grateful to have been able to be part of this masterclass.

Kind regards,

Linh Trần

  
 
 

受講生・受講予定曲

Chuhan Zhang (soprano) from China シンガポール国立大学在学中

W.A.Mozart -Saltro che lacrime ( La Clemeneza di Tito) 

W.A. モーツァルト  歌劇「ティトゥスの慈悲」より  涙する以外の何事も

 

C.Gluck -Che firero momento (Orfeo ed Euridice )

C.グルック  歌劇「オルフェオとエウリディーチェ」より  なんて誇らしい瞬間でしょう  

 

 

Qinhan Shi(Mezzo-soprano) from China 上海音楽学院 在学中

R.Schumann -Er der herrlichste von allen
R. シューマン 「女の愛と生涯」より 彼は誰よりも素晴らしい人

Sie liebten sich beide - C.Schumann
C.シューマン 「6の歌」より 彼らは互いに愛し合っていた

 

Tran Le Gia Linh(Mezzo-soprano) from Vietnam ベトナム国立音楽アカデミー出身

 

W.A. Mozart    Ch’io Mi Scordi Di Te 

W.A.モーツァルト  コンサートアリア  どうしてあなたを忘れられよう

 

  

Kanae HATSUYAMA 初山 果菜恵 (Mezzo-soprano)from Japan 東京藝術大学大学院在学中

 

G.Rossini - Una voce poco fa(Il Barbiere di Siviglia)

G. ロッシーニ   歌劇「セヴィリアの理髪師」より今の歌声は

 

V. Bellini - Se Romeo t'uccise un figlio(I Capuleti e i Montecchi) 

V. ベッリー二   歌劇「カプレーティ家とモンテッキ家」たとえロメオがあなたの息子を殺したとしても

 

 

Sachi ENDO 遠藤 紗千 (Soprano) from Japan  東京藝術大学、東京音楽大学大学院出身

 

G.Puccini - Un bel di vedremo(Madama Butterfly)

G.プッチーニ  歌劇「蝶々夫人」より  ある晴れた日に

 

R.Wagner - Du bist der Lenz (Die Walküre)

R.ワーグナー  楽劇  ニーベルングの指環「ワルキューレ」より  君こそは春

 

 

Kaori TAKAKI 髙木 佳央理 (Soprano) from Japan  東京藝術大学大学院出身

G.Donizetti - Regnava nel silenzio(Lucia di Lammermoor)

G. ドニゼッティ  歌劇「ランメルモールのルチア」より  あたりは静けさに包まれ

 
 

Aki HOJO 寳条 あき (Mezzo-soprano) from Japan  国立音楽大学大学院在学中

 

J.Massenet  Va! Laisse couler mes larmes(Werther)

J マスネ 歌劇「ウェルテル」よりお願い,涙を流させて

 

C. Saint-Saëns Amour Viens Aider Ma Faiblesse! (Samson et Dalila)

C. サン=サーンス  歌劇「サムソンとデリラ」より愛の神よ、私を助けにきておくれ

 
 
Erina NAKAMURA 中村 英里奈 (Soprano) from Japan 東京音楽大学大学院出身

 

Ah! Je veux vivre” (Roméo et Juliette)-C.Gounod

C.グノー作曲  歌劇「ロミオとジュリエット」より   私は夢に生きたい

 

F.Poulenc  Non, Monsieur mon mari(Les Mamelles de Tirésias) 

F. プーランク  歌劇「ティレジアスの乳房」より  いいえ旦那様

 

 
 

Yayoi KAWASAKI 川崎 やよい (Mezzo-soprano) from Japan  東京藝術大学出身

 

F.Schubert  Nacht und Träume 

F.シューベルト夜と夢

 

W.Kienzl ‘O schöne Jugendtage‘  "Der Evangelimann"

W.キーンツル 歌劇『宣教師』より「ああ、美しき青春の日々」

 

R.Strauss  Zueignung   / R.シュトラウス   献呈

 
 
 
 
Kotomi SAITO 齋藤 琴美 (Mezzo-soprano) from Japan 国立音楽大学出身
 
 
J. Brahms - Von ewiger Liebe 

J. ブラームス  永遠の愛

 

P.Mascagni -Voi lo sapete, o mamma (Cavalleria Rusticana)

P マスカーニより  歌劇「カヴァレリアルスティカーナ」より  ママも知ると通り

 

 
 

 

Yuri MORIMOTO 森本 友里 (Soprano)from Japan  岡山大学教育学部出身

 

R.Strauss - Cäcilie  

R.シュトラウス  四つの歌曲より  ツェチーリエに

 

R. Strauss Allerseelen

R.シュトラウス  万霊節

 
 
 

 

Yoko ISHII 石井 揚子 (Soprano) from Japan  藤原歌劇団準団員、日本オペラ協会準団員

G.Donizetti -Quel guardo l cavaliere(Don Pasquale) 

G.ドニゼッティ  歌劇「ドン・パスクワーレ」より~  あの騎士の眼差しを

 

G.Verdi -Ernani involami(Ernani)

G.ヴェルディ  歌劇「エルナーニ」より~エルナーニ 一緒に逃げて

 
 
 

 

世界屈指のメゾソプラノ  世界一流の技術を惜しげもなく伝授いたします!!!
 
マスタークラス  2024年9月16日(火)~ 9月20日(金) サロン ヴェーラ 池袋要町
修了演奏会  2024年9月21日(土) としま区民センター小ホール
 

 

 

 

スイス式発声法研究会 春の特別勉強会  

講師 河村 典子(スイス式発声法研究会代表、バーゼル国際音楽オンラインコンクール実行委員長)

日時変更のお知らせ ↓

2024年3月23日(土)12:00-18:00 in サロンヴェーラ池袋要町

Supraleitung Methode,bewusst zu singen 呼吸法授業(12:00-13:00)
シューベルト歌曲勉強会 (13:00-13:50, pause,15:00-15:50,16:00-16:50,17:00-17:50)
課題曲: 野薔薇、鱒、セレナーデ、魔王、音楽に寄せて、ミューズの子、「冬の旅」菩提樹、春の夢

皆さん、シューベルトのレパートリーをどれぐらいお持ちでしょうか。ドイツ歌曲の基本、基礎であるシューベルトなくして、ドイツ音楽を制覇する、語ることは非常に難しいです。天才シューベルトの傑作を、正しい発語、ヨーロッパの響きで歌うには、まず根本的な体の使い方、ただしい本当の口の開け方を、学ばなければなりません。発声とドイツ音楽のブラッシュアップをお手伝いいたします。3月25日は、ニュルンベルク音楽大学コレペティトールの公開マスタークラス(としま区民センター)を開催いたします。
最初から外国人のレッスンへいく前に、、、私達日本人は沢山下準備が必要です。この機会に是非一緒に学びませんか。進学、キャリア支援も心からお手伝いさせて頂きます。

受講生4名募集、決定後聴講生募集
受講資格:プロ、アマチュア問わない、ドイツ歌曲を学んだ方
ピアニスト:弊社にて用意いたします

受講料 一般 2万円, 研究会会員 17,000円,  聴講代金 5千円(レッスンを受講しない方)

問い合わせ:musik.bs.europa@gmail.com

河村典子 Noriko Kawamura メゾソプラノ,略プロフィール
東京芸術大学卒業後、指揮者 準メルクル氏より推薦を受け、ドイツにて研鑽。2016年バイロイト音楽祭、ワーグナー歌手育成マスタークラスに奨学生として選抜され、本格的にバイロイトから国際キャリアをスタートさせた。その後、ドイツ、イタリア、ルーマニアにて、ソリストとして活動。欧州のプレスにて『圧倒的な情緒と説得力で魅惑的なメゾソプラノ』『人間の用いる様々な感情を時に皮肉に、驚くべき熟達していた』プレスにて評価された。スイス・バーゼルでは、スイス式発声研究者Edit Siegfried Szaboの元で、Supraleitung Methodeの技術を習得し、ディプロマ授与。2020年より日本支部が認可され、日本支部のスイス式発声法研究会設立。
ヴェッセリーナ カサロヴァ女史からは、「河村典子は一際際立つ声を持ち、熟練した技術と高い音楽性を兼ね備えた、卓越した歌手であり、彼女は一流の声楽教育を東京及び欧州にて、著名な教授な元で研鑽し、歌手として国際的な成功を収めました。彼女は歌手としての活動の傍ら、優秀な声楽教師であり、学生、プロの声楽家から愛好家まで指導します。その多彩な才能とこれまでの経験を活かし、プロのキャリア形成への道筋を手助けします。2023年10月のマスタークラスでは、彼女の生徒も参加しました。彼女は極めて好意的、積極的であり、最も信頼のおける大切な仲間です。私は極めて彼女の人間性や、深い知識、音楽に対する情熱に感銘を受けました。彼女と再び共にマスタークラスを開催できることは、私にとって大きな喜びです。」推薦を受けている。ルーマニア、ドイツにて、国際音楽コンクールの審査員を2019年、2021年、2022年務め、指導者賞授与。

Noriko KAWAMURA - Vocal Coach, International breathing method (technique) for all Instrumentalists, Board Chairman of Basel International Online Music Competition

She studied voice at the Tokyo University of the Arts (graduated in 2008) and graduated from the 53rd year Tokyo Nikikai Opera Studio in 2009. She performed as both an opera singer and german-lied singer in Nagoya and Tokyo. her specialroles: R.Wagner Kundry in “Parsifal”, Brangäne in “Tristan und Isolde”, J.Strauss Orlofsky in “Die Fledermaus”Bizet title role in “Carmen” etc. From 2015 to 2019, she continued her training in Europe, by a recommendation from the conductor Jun Märkl. 

In August 2016, she debuted performing Waltraute from “Götterdämmerung”as part of the Bayreuth Festival at the Opera Master Class under the direction of KS Siegfried Jerusalem. In 2017 she gave her first recital under the sponsorship of the Falkenstein Society with pianist Dr. Costin Filipoiu. In 2018 she performed at the Herbstmusiktage Bad Urach in Germany. She received appreciative reviews in the German press and became known to German audiences. She also gave guest performances in Bolzano / Italy and Sibiu / Romania. 

She took part in opera master classes of world-famous singers such as Christa Ludwig, Renate Behle, Brigitte Fassbänder, Siegfried Jerusalem, Vesselina Kasarova, Charlotte Lehmann in various European cities and deepened her singing technique and interpretation under their guidance.

In 2018 she completed a diploma (BTS Method in Basel) training under Edith Siegfried Sabo. 

She has experience as a jury member through various competitions like International Rumania Music Competition in 2019, Bel Canto Singing Competition in 2021, 2022. In 2021, under the official approval of the Embassy of Switzerland in Japan, the Basel International Vocal Competition was founded, and since then it has hosted many successful online competitions with entries from 25 countries around the world. Since then, She has also produced piano, violin, harp, and flute competitions, contributing to global music education. In 2022, she successfully interpreted for the world-famous mezzo-soprano Vesselina Kasarova’s masterclass in Nagoya. In October 2023, she orgnized Kasarova’s masterclass in Tokyo. She is especially active as International vocal coach. As a specialist in breathing and vocal techniques, her teaching methods supports all instruments. She is also active as a German interpreter in the field of vocal music. She is trusted by international musicians and she regularly invites European and Asian musicians to Japan.

Vesselina Kasarova  推薦書

 
 
 
 

ヴェッセリーナ・カサロヴァ 特別レッスン

2023年10月13日- 10月18日   終了いたしました

 
ヴェッセリーナ・カサロヴァ 特別レッスン in 東京
 
昨年10月東京都内にて開催いたしました、世界のメゾソプラノ ヴェッセリーナ・カサロヴァ先生の特別レッスンでは、日本全国から受講生にお集まり頂き、連日カサロヴァ先生の的確な指導を受け、受講生・聴講生 大変貴重な時間を共有いたしました。これまでCD・DVDで憧れていたスター歌手のカサロヴァ先生に、至近距離でご指導いただけたこと、反響頂いております。また懇親会では、カサロヴァ先生と一緒にお食事、会話することで、
世界のカサロヴァ先生からのアドバイスに、受講生は真剣に耳を傾けておりました。
本物に至近距離で学べること、グローバル音楽教育において何よりも大切なことです。
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

チャイコフスキー国際コンクール審査員による特別レッスン

 2023年12月17日〜20日 東京開催   終了いたしました
 
 
 
上海音楽学院 Yong Ma教授, チャイコフスキー国際コンクール審査員
国際レベルの大変素晴らしい指導をくださり、大好評のレッスンとなりました。
特に..呼吸について体で吹く...という名言、先生の呼吸法は、声楽とも通ずることが多く、勉強になりました。